LØVEMOR

LØVEMOR

LØVEMOR har været under udvikling siden januar 2019, men vores animator Jeppe Lindrup Mygh er først kommet på i januar 2020 – hvilket ikke er en helt normal proces.

Optimalt set, ville Jeppe have været med fra udviklingsfasen, i præ og produktion for at være med til at udvikle stilen og forebygge fejlkilder tidligt, samt optimere post-produktionen mest muligt – både for hans eget arbejde, men også for instruktøren, Line Lea Kunø, samt resten af produktionen.

På trods af Jeppe ikke har været med fra start, har Lines idé med denne VFX scene, lykkedes ved et intenst og tæt samarbejde på kun 10 dages post-animations arbejde. Idéerne for effekten/animationen var allerede defineret i ansøgningsfasen og blev taget højde for på set af Shila Sloth (DoP), i form af karakteren Sofus (Carl Robstad) POV scene.

Jeppe har beskrevet hans workflow således:
”I denne scene har jeg gjort brug af flere forskellige metoder at opbygge universet i Løvemor. For at lave papir flyene i scenen animerede jeg det frame-by-frame, da dette er det hurtigste for mit vedkommende. Jeg havde i første omgang en god ide om hvordan hvert fly skulle flyve og jeg startede derfor med at tegne 5-6 frames der kortlagde flyets rute fra punkt A til B. Herefter tegnede jeg flyet op igen og animerede det med større præcision og flere frames.
Jeg lavede herefter en simpel animation til skyerne, og genbrugte dem med forskellige timings i min composition i After Effects. Ved at bruge After Effect’s indbyggede 3D camera solve værktøj, trackede jeg kameraets bevægelser i 3D, og kunne herefter let placere og animere mine skyer. Til sidst underbyggede jeg fornemmelsen af at disse tegnede elementer rent faktisk er en del af verdenen ved at få dem til at interagere med objekter og dybden i det filmede materiale. Ved at lave en simpel form for rotoscoping, kan jeg få skyerne og flyene til at fremstå bagved eller foran objekter og personer i scenen.”

Jeppes stil i denne scene og i hele LØVEMOR er det som betegnes stilistisk – han er en kunstner, som maler et univers frem, i samarbejde med instruktørens vision.

VFX/Animations arbejdet på LØVEMOR kan forhåbentligt give en stor læring til andre ambitiøse filmhold, der vil arbejde med VFX for første gang – planlægning er essentiel.

2-1.PNG

1-0.PNG

Tilbage til top